.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به این احمدی نژاد دیگر رای نمی‌دهم

اسماعیل (محمد) کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس است. فردی که در سالیان گذشته تصمیم گرفت سنگر خود از دفاع در عرصه نظامی، به جبهه سیاسیون حامی نظام جمهوری اسلامی تغییر دهد. نام اسماعیل کوثری برای رزمندگان دفاع مقدس و به ویژه کسانی که افتخار حضور در لشکر همیشه پیروز محمدرسول الله (ص) را داشته اند، بسیار آشنا است. شاید بتوان محمد کوثری را از حامیان اصلی احمدی نژاد دانست.

ولی این روزها و با ظهور جریان انحرافی و برخی تغییرات در رفتار رییس جمهور می توان تغییر موضع کوثری نسبت به احمدی نژاد را کاملا حس کرد، مساله ای که رگه هایی از آن را در عدم حضور وی در جلسه یکشنبه شب نمایندگان مجلس با احمدی نژاد دیده می شود.

متن زیر نتیجه گفت و گوی سردار کوثری با مشرق است:

اصولگرایان باید در قالب وحدت به تمام معنا در انتخابات حاضر شوند/ رضایت خداوند در اتحاد است

* هم‌اکنون مهمترین موضوعی که در مقابل جریان اصولگرایی قرار دارد موضوع وحدت میان اصولگرایان برای حضور در انتخابات مجلس است و شخصیت‌هایی نظیر آیت‌الله مهدوی کنی نیز این موضوع را دنبال می‌کنند. کمیته 8+7 تاکنون چه تأثیری بر روند وحدت میان اصولگرایان داشته است؟

در سال جاری بحث انتخابات مجلس نهم نسبت به انتخابات در دوره‌های گذشته از حساسیت بالایی برخوردار است. علت آن نیز به دلیل وضعیت بیداری اسلامی و در نهایت جایگاه جمهوری اسلامی در صحنه بین‌الملل و از طرفی نیز بحث ایجاد دولت و مجلس اصولگرا برای کشور بسیار است. چون به هر حال در طول این مدت دولت و مجلس اصولگرا توانسته‌اند کارهای بزرگی را انجام دهد.

همچنین در این دوره از انتخابات با جریان فتنه و جریان انحرافی روبرو هستیم. اینها همه نشان‌دهنده حساس بودن انتخابات نهم است.

همه این موارد موید این است که اصولگرایان باید در قالب یک وحدت به تمام معنا در صحنه حاضر شوند. برای خدمت کردن به مردم باید آن چیزی که بهترین بوده و رضایت خداوند و ولایت در آن قرار دارد پیدا و به آن توجه کنیم. رضایت خداوند در اتحاد و وحدت است و انشاءالله همینطور باید باشد.

در این بین اما برخی عزیزان اصولگرا که حرف آنها نیز درست است، به هر حال درباره کمیته مشترک اصولگرایی حرف‌هایی دارند که انشاءالله بزرگان این مسائل را در جلسات حل می‌کنند. تاکنون نیز جلساتی بوده ولی با این حال بنا به دلایلی نتیجه عملی نداده است.

ولی بنده خوشبین هستم که این تلاش‌ها به نتیجه عملی هم برسد و در نهایت بتوانیم با یک وحدت همه‌جانبه در انتخابات حاضر شده و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهیم. مردم نیز آگاه‌اند، مانند زمانی که در دوره اصلاحات متوجه شدند و فهمیدند اصلاح‌طلبان آن چیزی که می‌گویند با عمل آنها تفاوت بسیاری دارد، این بار نیز متوجه خواهند بود. مردم با انتخاب اصولگرایان بر ارزش‌های انقلاب پافشاری می کنند.

اشکالات جبهه پایداری به کمیته 7+8 درست است

* برخی از چهره‌های اصولگرا جبهه‌ای با عنوان «جبهه پایداری» تشکیل دادند. این گروه اشکالاتی را به ساختار کمیته 8+7 وارد می‌داند که شما نیز به ان اشاره کردید. یکی از این اشکالات به عنوان نمونه وجود برخی از ساکتین فتنه در رأس حرکت وحدت اصولگرایان است. یعنی اعتقاد دارند که چنین افرادی نباید در محور وحدت اصولگرایان قرار بگیرند.

بله همینطور بوده و این مطلب نیز درست است. بالاخره مردودین در فتنه آنچنان که انتظار می‌رفت علیه فتنه موضع نگرفته‌اند و همین مسأله مورد سؤال و انتقاد دوستان جبهه پایداری است. ولی این مسأله اگر اصلاح شود قطعاً وحدت سریع‌تر به وجود می‌آید.

به هر حال جبهه پایداری بر روی این مسأله حرف درستی دارد.، یعنی سؤال و خواسته آنها کاملاً درست است. اینطور نیست که این موضوع درست نباشد، اما قطعاً این را می‌دانم که اعضای جبهه پایداری اصل و اساس را بر حفظ وحدت می‌دانند و بر اساس حفظ نظام فکر می‌کنند و قدم برمی‌دارند. البته این بدان معنا نیست که گروه مقابل این کار را نمی‌کند. قطعاً یک وحدتی به وجود خواهد آمد که بتواند باعث جلوی رنجیده خاطر شدن مردم را نگیرد.

جبهه پایداری و کمیته 7+8 قطعا لیست مشترک می دهند/ همراهان فتنه در لیست اصولگرایان نیستند

* یکی از موضوعاتی که بسیاری از صاحب‌نظران بر روی آن بحث دارند موضوع وارد شدن طیف خاکستری جریان فتنه و انحرافی به مجلس است. چون این طیف زیاد توسط مردم شناخته شده نیستند. چقدر حضور این چهره را در ترکیب مجلس آینده محتمل می‌دانید؟

اعتقاد دارم این نوع افراد قطعاً جایگاهی ندارند. یعنی در بین اصولگرایان در این دوره، حساسیت بیشتری وجود دارد و حتی اگر ظاهراً وحدت بین اعضا ایجاد نشود ولی در لیست حتماً وحدت وجود خواهد داشت و بهترین‌های اصول‌گرایان انتخاب می‌شوند و کسانی که به شکلی با فتنه‌گران با عنوان اصولگرایی همراه بودند در این لیست نیستند. بر روی حرف خود نیز اعتقاد دارم، این حدس من احساسی نیست بلکه بر اساس اطلاعاتی است که در اختیار داریم.

* ولی هم‌اکنون جریان انحرافی قصد دارد با جذب عناصر خودی شهرستان‌ها به وسیله توزیع پول و امکانات آنها را راهی مجلس کند.

در شهرستان‌ها این احتمال وجود دارد. اما من بحثم در تهران و شهر‌های بزرگ است. در شهرستان‌ها نیز اصولگرایان و جبهه پایداری طوری با یکدیگر همکاری خواهند کرد که نتیجه مطلوب به وجود آید.

* پیش‌بینی شما از ترکیب مجلس آینده چیست؟

ترکیب مجلس آینده قطعاً در اختیار جریان اصولگرایی است. یعنی تجربه نشان داده که با تمام فراز و نشیب‌ها مردم خودشان با اینکه بدنبال حزب و گروه دست نیستند ولی باید گفت که نمره قبولی به اصولگرایان را داده‌اند به همین دلیل هم علاقه بیشتری به جریان اصولگرایی نشان می‌دهند. یعنی با این تفکر احساس می‌کنند به آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌رسند.

یعنی مردم این تفکر را همراه با ولایت و قانون می‌دانند. البته دشمن هم سعی می‌کند که نگذارد این اتفاق بیافتد و در این راه هزینه می‌کند و جنگ روانی به راه می‌اندازد.

جریان انحرافی می گوید؛ مستقیم از امام زمان دستور می گیریم/ اسنادی از ارتباط این جریان با بیگانگان وجود دارد

* از ابتدای سال لفظی در جامعه سیاسی ایران مطرح شد با عنوان جریان انحرافی. افراد و تفکرها و جریان‌های سیاسی هرکدام تعریف خاصی از این جریان انحرافی ارائه داده‌اند. تعریف شما به عنوان یک نماینده مجلس از جریان انحرافی چیست؟

ببینید جریان انحرافی دارای دو بعد دارد. یک بعد آن اعتقادی و بعد دیگر آن ارتباطی است. بعد اعتقادی آن تفکری دارد مبنی بر اینکه ما هم‌اکنون به مرحله‌ای رسیدیم که دیگر نیازی به ولایت نداریم و می‌توانیم دستورات را از امام زمان(عج) مستقیم بگیریم. این خودش انحراف است.

موضوع بعدی ارتباط با بیگانه‌ها است که مسأله اصلی هم این است. اسناد این مساله دراختیار سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی ما قرار دارد و در موقع مناسب در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

* لیدر این جریان رو چه کسی می‌دانید؟

شاید لیدر را بتوان به یک فرد اطلاق کرد ولی من می‌گویم این یک جریان و تفکر است. یعنی یک هماهنگی در داخل و خارج وجود دارد و خط مشی را دنبال می‌کند تا اگر در بحث فتنه نتوانست به نتیجه برسد حداقل با توسل به جریان انحرافی بتوانند حرکت نظام را کند یا منحرف کنند.

احمدی نژاد را نمی توان از جریان انحرافی جدا کرد/ مشایی گفت؛ وقتی آیت الله مصباح حرف می‌زند من هم حرف می‌زنم

* تأثیرگذاری آراء این جریان را بر دولت چطور می‌بینید. چون شما در ماجرای خانه‌نشینی یازده روزه دکتر احمدی‌نژاد با وی ملاقات کرده‌اید.

به هر حال احمدی‌نژاد به سران این جریان اطمینان دارد و چون اطمینان دارد نمی‌توان او را از جریان انحرافی جدا کرد. صحبت هم شده با رئیس جمهور و بارها این مسأله گفته شده است. در مجامع مختلف نیز این موضوع مطرح بارها مطرح شده اما اعتقادی که احمدی نژاد به این طیف دارد جداسازی را سخت می‌کند.

بخاطر اینکه بالاخره ما افرادی را در دولت نهم دیدیم که حزب اللهی بودند و کارها را خیلی خوب دنبال کردند و بسیار هم موفق بودند اما از دولت دهم و با تغییر و تحولاتی که شده اثری که باید در رفتار دولت از سوی این جریان نمایانگر می شد، به ظهور رسید.

* یعنی جریان انحرافی حذف کننده نیروهای حزب‌اللهی از دولت بود؟

قطعاً همینطور است. حدود یک سال و نیم پیش با 5 نفر از نمایندگان سه ساعت با آقای مشایی جلسه گذاشتیم و به او گفتیم؛ تو داری نیروهای ارزشی را از دور احمدی‌نژاد دور می‌کنی و کاری می‌کنی که نارضایتی نیروهای ارزشی را برمی‌انگیزد.

به او گفتیم؛ بیا و حرف نزن! یعنی اشکالی ندارد تو به عنوان دفتر رئیس جمهور اظهار نظر نکن. وی جواب داد؛ " نه، چه اشکالی دارد که آیت‌الله مصباح و آیت‌الله خزعلی صحبت می‌کنند و من هم صحبت می‌کنم" یعنی این نگاه را داشت.

* یعنی خود را در سطح علما می‌دانست؟

بله، اینطوری از صحبت‌های وی برمی‌آمد.

* بالاخره مشایی به این پرسش جواب داد که چرا اینقدر آقای احمدی‌نژاد به او اقبال دارد؟

نه، آن زمان هنوز اینطوری مطرح نشده بود و خیلی سر و صدا اطراف مشایی نبود.

رییس جمهور باید دفتر خود را سروسامان دهد و گرنه...


* شاید آقای احمدی‌نژاد معتقد است که باید اصولگرایی هنوز هم از طرف او وارد جریان انتخابات شود.

جریان اصولگرایی آقای احمدی‌نژاد سال 84 را قبول دارد. یعنی اگر او همان راه را ادامه دهد هنوز هم قبولش دارد.

* شما راهکاری برای نجات آقای احمدی‌نژاد سراغ ندارید؟

امام (ره) نمونه‌های زنده‌ای از این مسأله را برای ما ایجاد کرده است. یعنی توصیه‌هایی که به آقای منتظری داشتند مبنی بر اینکه دفتر خود را مراقبت کنید، که نکرد و در دام جریان منافقین افتاد. هم اکنون نیز رئیس جمهور باید دفتر خود را سر و سامان بدهد و گرنه در همان دام این افراد گرفتار می‌شود.

برخی انتقادهای مغرضانه نباید انجام شود/ در ماجرای اختلاس هر کس از هر دولتی که تخلف کرده باید پاسخگو باشد

* مردم و افکار عمومی این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا برخی نمایندگان که حامی احمدی‌نژاد بوده‌اند اکنون داخل میدان نمی‌آیند و از برخی اشتباهات احمدی‌نژاد انتقاد نمی‌کنند.

انتقاد داریم تا انتقاد. یک موقعی انتقاد صحیح و سازنده است. در این صورت هرکسی که می‌خواهد انتقاد کند. اما انتقادهایی که سازنده نبوده و مغرضانه است، نباید انجام شود. ما می‌گوییم می‌خواهیم جامعه الگو باشد نه اینکه وقت خود را با دعوا به سر کنیم. نباید دعوا انداخت.

اگر قرار بود که جامعه ایران الگو قرار نگیرد، ما نیز حساسیت نداشتیم. الان خیلی از افراد انقلابی کشورهای مسلمان آمده‌‌اند و می‌گویند ما نظام ایران را الگو قرار داده‌ایم. بحث این است که انتقادها منجر به تضعیف نظام نشود.

* مردم این سؤال را می‌پرسند که چرا در دولت اصول‌گرا فساد بزرگ بانکی صورت می‌گیرد ولی برخی حامیان دولت انتقاد جدی به این موضوع نمی‌کنند.

بله، هرکسی می‌تواند انتقاد کند و هرکسی که تخلفی کرده نیز باید پاسخ‌گو باشد. در هر دولتی باشد. اصل برای ما نظام است. ما احترام دولت‌ها را داریم تا زمانی که در راستای نظام حرکت کنند.

نظام چنین تخلفی را نمی‌پذیرد. شاهد آن این است که رهبری فرمان 8 ماده‌ای صادر کردند. ابلاغ این موضوع نشان می‌دهد که نظام موافق چنین کارهایی نیست و لذا بر این اساس است که ما می‌گوییم اگر آقای اژه‌ای به این رسید که مسئولی حتی وزیر یا در مجلس کسی در این تخلف سهیم بوده باید با او برخورد کرد. ما می‌گوییم کسی که مسئولیت دارد در نظام باید پاسخ‌گو باشد.

اگر به انتخابات برگردیم به این احمدی نژاد رای نمی دهم!

* اگر به سال 88 برگردید به احمدی‌نژاد رأی می‌دهید؟

اگر به این شکل باشد نه. یعنی به احمدی‌نژاد فعلی رأی نمی‌دهم. بخاطر همین هم در دیدار یکشنبه شب نمایندگان با رئیس جمهور نبودم. اما چون رئیس جمهور هستند احترام ایشان را نگه می دارم.

* سیاست سخت است یا سردار بودن؟

سیاست، به دلیل پیچیدگی سخت‌تر است. آنجا و در جبهه ها کار راحت‌تر بود. آنجا اخلاص می‌دیدیم ولی در میدان سیاست این چیزها نیست. باید بتوانیم اثرگذار باشیم و مسئولیتی را که قبول کردیم به سلامت به نتیجه برسانیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.